Sayfalar

17 Ekim 2011 Pazartesi

hadi bi' el atın dostlar :)

     Sonunda o gün de geldi; Away3D Broomstick kütüphanesi ile Adobe Molehill teknojisinin birleşimiyle oluşan küçük projemin test aşamasındaki halini yayınlıyorum. Aşağıdaki resimler örnek projeye ait :)

     Teknik yetersizliklerden dolayı hala projeyi yükleyemiyorum malesef bu nedenden dolayıdır ki internet üzerinden yayınlama fırsatım yok ancak dosyayı indirip test edebilmeniz için yükledim. Sizden ricam projeyi denemeniz ve performans değerleri hakkında beni bilgilendirmenizdir.

     Proje açıldıktan sonra ekranın sol üst köşesinde RAM ve FPS hızları yazacaktır. Oradaki ortalama değerler ile bilgisayarınızın teknik özelliklerini - özellikle de ekran kartı ile işlemcinizi - yazarsanız benim için hayli verimli olacaktır. Projenin çeşitli bilgisayarlarda nasıl bir performansa sahip olduğunu görmek istiyorum zira envai çeşitlikteki bilgisayarlarım yok malesef test edebilmem için. Bu noktada işte sizin yardımınıza ihtiyacım var bu yüzden hadi bi' el atın dostlar :)

    Projeyi indirmek için tıklayınız efendim :)

Oyun detaylar hakkında şöyle bir kısa özet geçmek gerekirse ;
  • Aracın boyasını, plakasını, çevrenin yansımasını ayarlayabilmekteyiz.
  • Ortam için nispeten de olsa bir fizik kütüphanesi bulunmaktadır.
  • Haritaya dolambaçlı bir yol sonrasında ulaşabileceğiniz bir rampa ekledim :)
  • Malum her arabada olduğu gibi W,A,S,D hareket sağlarken SPACE frenleme görevini yapar.
  • R düşen arabayı düzeltir, E ise aynayı ekrandan kaldırıp eklemeyi sağlar.
  • 1 den 7'ye kadarki tuşlarda ise kamera açıları mevcuttur.
  • Page Up ile Page Down tuşları kamera yüksekliğini ayarlar
  • Resimlerden de anlaşılacağı üzere bir adet hız panelim ve bir adet de haritam mevcuttur.
  • Ortamda Bloom Filter ile birlikte Bump ( Normal ) Texture da aktif olduğu için kabartmalı bir yansıma görüntüsü sağlanmaktadır. 
  • Projede herhangi bir kural yoktur maksat gezmek zira test amaçlı ekledim dediğim gibi performansı ölçebilmek ve gereksiz olabilecekleri kaldırabilmek veya azaltabilmek için
  • Projeden gölgeyi kaldırmamın nedeni de biraz da bu yüzdendir. Daha önceden sebebini çözemediğim kırıklar meydana gelmekteydi. Away3D'nin ekibine gönderdiğim hata mesajından sonra anladım ki bu bilinen bir problemmiş. Şimdilik bir çözüm önerisi çıkmadığı için zamana bırakmakta fayda gördüm ve kaldırdım. bir sonraki Away3D sürümünde artık :)
Hadi arkadaşlar yardımızı ve dönütlerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler :)



5 Ekim 2011 Çarşamba

sonunda o gün geldi işte :)

Evet artık an itibariyle şu yazıyı da gördüm ya "You have version 11,0,1,152 installed". Bunlar mutluluk göz yaşları :) Tabi şaka bir yana sonunda Adobe Flash Player 11'i çıkarmış bulunmakta. Artık ne zaman yeni bir güncelleme ile değişiklik yapacaklar derdi stresi kalmadı bende şükür ki :) Sonunda ne BETA ne de Release Candicate...

Hepimize bu gelişme hayırlı uğurlu olsun o zaman :)

Bir de hazır yeri gelmişken Away3D'nin forumunda ve birkaç başka kişide daha gördüm bu derdi: "Kurulu olan bir flash player nasıl kaldırılır?" ve kendi yaşadığım bir dert olarak da FP11 Adobe'un sayfasına taşınmadan önce yani hâlâ geliştirilmekte olduğu dönemde Labs'da yer almaktaydı ve haliyle Debugger'ları da oradaydı ama şimdi FP11'in Debugger'ını neredeydi :)  Bi' hevesle kurmuş olduğum FP11'in debugger'ının RC Debuggerıyla uyumsuz olacağı aklıma dahi gelmemişti o heyecanla. Çünkü halihazırdaki projelerimi yeniden değiştirmek zorunda kalabileceğim düşüncesi bile beni yormaya yetiyordu ancak düşündüğüm gibi olmadı ve güncel sürüm tek bir problem haricinde sorunsuz bir şekilde çalıştı ki o da Debugger'larının uyumsuzluğuydu. Hemen küçük bir araştırmanın ardından da tüm problemlerin çözümü meğer bu sayfada olduğunu gördüm. Güncel sürümün ve bir önceki stabil sürümün debugger'larını ve uninstal'ları burada mevcut. Ayrıca Adobe'un bu sayfasında da detaylı bir şekilde unistall sürecinden bahsedilmiş.

Aşağıdaki resimler araba oyunumun biraz daha geliştirilmiş haline ait.
  • Gölge sistemini biraz daha geliştirdim. 
  • Işıklandırma sisteminde hala biraz problem var malesef :)
  • Hız ibresi ile haritayı ekledim
  • Oyun içindeki nesneleri kontrol noktası ( checkpoint ) olarak kullanmak istiyorum. Bu yüzden onların dinamiğini hala aktifleştirmedim. Şu anda sahnede boş boş duruyorlar :)
  • Sağolun Away3D Bloom Filter geliştirmiş hemencecik sahneme ekleyiverdim. 
  • Şimdilerde kamera sistemi üzerinde çalışıyorum. Kamera açısını değiştirebilmek için.