Sayfalar

17 Ekim 2011 Pazartesi

hadi bi' el atın dostlar :)

     Sonunda o gün de geldi; Away3D Broomstick kütüphanesi ile Adobe Molehill teknojisinin birleşimiyle oluşan küçük projemin test aşamasındaki halini yayınlıyorum. Aşağıdaki resimler örnek projeye ait :)

     Teknik yetersizliklerden dolayı hala projeyi yükleyemiyorum malesef bu nedenden dolayıdır ki internet üzerinden yayınlama fırsatım yok ancak dosyayı indirip test edebilmeniz için yükledim. Sizden ricam projeyi denemeniz ve performans değerleri hakkında beni bilgilendirmenizdir.

     Proje açıldıktan sonra ekranın sol üst köşesinde RAM ve FPS hızları yazacaktır. Oradaki ortalama değerler ile bilgisayarınızın teknik özelliklerini - özellikle de ekran kartı ile işlemcinizi - yazarsanız benim için hayli verimli olacaktır. Projenin çeşitli bilgisayarlarda nasıl bir performansa sahip olduğunu görmek istiyorum zira envai çeşitlikteki bilgisayarlarım yok malesef test edebilmem için. Bu noktada işte sizin yardımınıza ihtiyacım var bu yüzden hadi bi' el atın dostlar :)

    Projeyi indirmek için tıklayınız efendim :)

Oyun detaylar hakkında şöyle bir kısa özet geçmek gerekirse ;
  • Aracın boyasını, plakasını, çevrenin yansımasını ayarlayabilmekteyiz.
  • Ortam için nispeten de olsa bir fizik kütüphanesi bulunmaktadır.
  • Haritaya dolambaçlı bir yol sonrasında ulaşabileceğiniz bir rampa ekledim :)
  • Malum her arabada olduğu gibi W,A,S,D hareket sağlarken SPACE frenleme görevini yapar.
  • R düşen arabayı düzeltir, E ise aynayı ekrandan kaldırıp eklemeyi sağlar.
  • 1 den 7'ye kadarki tuşlarda ise kamera açıları mevcuttur.
  • Page Up ile Page Down tuşları kamera yüksekliğini ayarlar
  • Resimlerden de anlaşılacağı üzere bir adet hız panelim ve bir adet de haritam mevcuttur.
  • Ortamda Bloom Filter ile birlikte Bump ( Normal ) Texture da aktif olduğu için kabartmalı bir yansıma görüntüsü sağlanmaktadır. 
  • Projede herhangi bir kural yoktur maksat gezmek zira test amaçlı ekledim dediğim gibi performansı ölçebilmek ve gereksiz olabilecekleri kaldırabilmek veya azaltabilmek için
  • Projeden gölgeyi kaldırmamın nedeni de biraz da bu yüzdendir. Daha önceden sebebini çözemediğim kırıklar meydana gelmekteydi. Away3D'nin ekibine gönderdiğim hata mesajından sonra anladım ki bu bilinen bir problemmiş. Şimdilik bir çözüm önerisi çıkmadığı için zamana bırakmakta fayda gördüm ve kaldırdım. bir sonraki Away3D sürümünde artık :)
Hadi arkadaşlar yardımızı ve dönütlerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder